Opleiding Strategische Event Marketing

Een marketingstrategie waarbij relaties en potentiële relaties een belangrijke rol spelen wordt steeds vaker een cross media strategie. In die strategie is een evenement niet meer weg te denken. Het evenement is steeds vaker zelfs de spil van een succesvolle cross media marketing strategie.

Dat betekent dat een Strategisch Event Marketeer meer is dan alleen de organisator van het evenement zelf. Het gehele concept moet consistent en eenduidig overkomen op alle relaties. En daarmee leg je het fundament van het evenement binnen de gehele strategie.

Kern van de opleiding Strategisch Event Marketeer is het ontwikkelen van eventconcepten die een substantieel onderdeel zijn van de marketingstrategie. Daarnaast moet je deze eventconcepten ook goed kunnen implementeren in de cross media marketing strategie.

De opleiding Strategisch Event Marketeer (Post-Hbo niveau) leert je denken en handelen rondom een evenement. Het geeft je handvatten om een evenement succesvol neer te zetten, zowel vanuit marketing strategisch perspectief alsook vanuit organisatorisch perspectief.

  • binnen vier maanden beheers je volledig de strategie en de praktijk van evenementmanagement

  • je bent up-to-date wat betreft de laatste ontwikkelingen

  • je krijgt ook handvatten vanuit de digitale ontwikkelingen

  • je weet hoe je bedrijfsdoelen kunt realiseren met de inzet van een evenement

  • je kunt werken met de marketingmix en de rol van het evenement

  • je schrijft je eigen, financieel en organisatorisch onderbouwd eventplan; direct geschikt voor implementatie

  • je verlaat dus de opleiding met je eigen eventplan

  • je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding Eventmarketeer een officieel erkend diploma

  • alumni programma

  • je bouwt een relevant netwerk op, ook na je opleiding

Instituut voor Eventmarketing & Strategie |  E. info@eventstrategie.com