Inhoud opleiding Eventmarketeer

De opbouw van de opleiding

  • de opleiding bestaat uit 12 colleges van elk 3 uur

  • inclusief een introductiedag van 2 dagdelen

  • duur van de opleiding is ongeveer 4 maanden

  • studiebelasting: het voorbereiden van de colleges en het werken aan het eigen plan is ongeveer 145 uur


De inhoud van de lessen en de docenten tref je aan in onderstaand overzicht. Voor alle les data klik je op deze link.

krol.jpeg

Een evenement in perspectief

Annelies Krol

Het evenement als marketing instrument is in beweging en ontwikkeling. Het belang van het evenement neemt toe, zeker ook in combinatie met de ontwikkeling van de digitalisering van de media.

 

Daarnaast wordt er in dit college ook aandacht geschonken aan het individuele plan dat je aan het eind van de opleiding gaat inleveren en de basis vormt voor het eindgesprek. 

Kuiper.jpeg

Eventplan op 1-A4

Ment Kuiper

Wat wordt de probleemstelling/vraagstelling die centraal komt te staan tijdens jouw opleiding? Je maakt kennis met de andere kandidaten en werkt aan de juiste formulering en daarmee basis van jouw opdracht. Uiteraard begeleid door een expert op dit gebied. 

marike.jpeg

Datadriven Eventmarketing

Marike Dragt

Hoe kan je jouw event kalender zo inrichten dat je zoveel mogelijk relevante data verzamelt? En hoe gebruik je bestaande data welke in de organisatie aanwezig is, over oa doelgroep criteria en strategie, om tot betere en gerichtere evenementen te komen? Het goed inzetten van relevante data helpt je om van een subjectieve naar een objectieve en van een reactieve naar een proactieve, strategische event aanpak te komen.   

severein.jpeg

Stakeholder management

Marianne Severein

Het managen van een evenement wordt steeds meer een kwestie van het managen van stakeholder en de doelen die zij hebben rondom het evenement. Het mag voor zich spreken dat voor het managen van deze doelen en stakeholders, veel inlevingsvermogen en mensenkennis nodig is. Daarnaast moet je vele verschillende talen spreken. Zo zal de projecteigenaar andere doelen hebben dan de financier van het event. En de marketeer andere doelen dan de salesmanager.

meyer.jpeg

ROI, accountabilty & Effectmeting

Nico Meyer

Een evenement maakt onderdeel uit van de strategie van de organisatie. Het evenement zelf heeft echter geen doel, de stakeholders die erbij betrokken zijn wel. Wanneer je een evenement organiseert, moet dit bijdragen aan de ondernemingsdoelstellingen. Om een succesvol evenement te kunnen organiseren, zijn heldere doelstellingen essentieel. Ze bepalen de vorm, inhoud (content/boodschap) en marketing van je evenement. En ze zijn noodzakelijk om achteraf het succes aantoonbaar te maken! 

Boertje.jpeg

Het event als branding tool

Pieter Bas Boertje

Een evenement is een media-instrument dat als geen ander instrument meewerkt aan de strategie om een merk of product te branden. De merkstrategie en de marketingstrategie krijgen invulling door het gebruik van een evenement. Dat betekent dat je als eventmarketeer ook op de hoogte moet zijn van de brandstrategie van de organisatie.

femke ramakers.jpeg

Casedag

Femke Ramaker

De vertaling van een probleemstelling of vraag van je (interne) opdrachtgever naar een aansprekend event is een grote en ingewikkelde opgave. Tijdens de casedag ga je aan de hand van prikkelende cases met elkaar in gesprek wat de beste oplossing is. Tot besluit van deze dag krijg je een casus voorgelegd waar je op 1A4 je visie mag geven. Dit eindproduct telt voor 20% mee voor je eindcijfer.

kanter.jpeg

Experience Design

Juup de Kanter

Een succesvol Meeting Design brengt de doelstelling, de inhoud en de ervaring/experience zo dicht mogelijk bij elkaar. Maar hoe maak je er een beleving van en ben je van betekenis voor de doelgroep?
Tijdens dit interactieve en creatieve college gaan we vanuit de doel en de ambitie van de organisatie evenementen ontwerpen die van waarde zijn voor de bezoekers (b2b en b2c). We kruipen in de huid van de doelgroep, sluiten aan bij de trends, houden rekening met de omgeving van jouw organisatie en passen het geleerde toe op jouw eigen eventplan.

pollemans.jpeg

Digitalisering en het evenement

Norbert Pollemans

Voor, tijdens en na het evenement is digitalisering niet meer weg te denken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Om de aandacht te krijgen in de verschillende fasen is het belangrijk om te weten wat er kan en welke mogelijkheden er aan komen.

Kuiper.jpeg

Cross media strategie en het event

Ment Kuiper

Een evenement staat vaak niet op zichzelf. Het is of een onderdeel van een cross media strategie of het is het einddoel van een cross media strategie. In het eerste concept speelt het onderdeel zijn van een marketingstrategie een belangrijk onderdeel. In het tweede zorgt de cross media strategie voor het succes omdat er bezoekers naar het evenement komen.

Gerben Plasmeijer.jpeg

Events, wetgeving, ondernemerschap & Lef

Gerben Plasmeijer

Er zijn steeds meer externe factoren die van invloed zijn op het vak van de eventmanager. Denk alleen al aan de WKR, compliance wetgeving etc. Wat zijn de laatste maatschappelijke ontwikkelingen die van invloed zijn op events. En wat zijn de absolute do's and don't anno 2020.

krol.jpeg

Werkcollege

Annelies Krol

Tijdens het werkcollege is er nog de mogelijkheid om aan je eindplan te werken en dit te spiegelen aan je mede kandidaten. Daarnaast kan je nog advies inwinnen bij jouw kerndocent. 

Instituut voor Eventmarketing & Strategie |  E. info@eventstrategie.com